Το παιχνίδι ως εργαλείο στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία: κάνοντας πιο ελκυστική τη θεραπεία για παιδιά κι εφήβους
Εισηγήτριες:
Σοφιανοπούλου Κατερίνα, Ψυχολόγος, MSc Προαγωγής Υγείας
Συντήλα Ιωάννα, Ψυχολόγος, MSc Κλινικής Ψυχολογίας
Διάρκεια: 5 ώρες
Στόχος: Στόχος του Εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με το παιχνίδι ως εργαλείο στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική θεραπεία παιδιών κι εφήβων
Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τη σημασία και χρησιμότητα του παιχνιδιού στην ψυχοθεραπευτική διαδικασία και πώς να το εισάγουν στα διάφορα στάδια της θεραπείας με το παιδί ή τον έφηβο, επιλέγοντας αναπτυξιακά κατάλληλα για κάθε ηλικία παιχνίδια και τεχνικές παιχνιδιού.
Συμμετέχουν: Ψυχολόγοι, ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι Παιδοψυχίατροι καθώς και ειδικοί Ψυχικής Υγείας που εργάζονται σε δομές που παρέχουν υποστήριξη ή/και θεραπεία σε παιδιά κι εφήβους.
Περιεχόμενο: Αρχικά θα παρουσιαστεί το θεωρητικό υπόβαθρο της σημασίας και χρήσης του παιχνιδιού στη θεραπεία και στη συνέχεια ο τρόπος ένταξής του σε κάθε στάδιο της θεραπείας (κατά τη δημιουργία κι εγκαθίδρυση μιας καλής θεραπευτικής σχέσης, στο στάδιο της ψυχοεκπαίδευσης, στο στάδιο της γνωσιακής αναδόμησης δυσλειτουργικών πεποιθήσεων, στην εκπαίδευση κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων) και ιδιαίτερα κατά την διαμόρφωση του θεραπευτικού πλάνου. Θα ακολουθήσει το πρακτικό μέρος του σεμιναρίου, το οποίο περιλαμβάνει παρουσίαση περιπτώσεων (case studies), αναπαράσταση τεχνικών γνωσιακής συμπεριφοριστικής παιγνιοθεραπείας (γσπθ), καθώς και βιωματικές ασκήσεις, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να «παίξουν» με τα δικά τους συναισθήματα μέσα από τη χρήση του πηλού.
Μέθοδος: Σύντομες εισηγήσεις, παρουσιάσεις περιπτώσεων και γσπθ τεχνικών, βιωματικές ασκήσεις
Όλες οι εισηγήσεις παρέχονται ηλεκτρονικά στους εκπαιδευόμενους μετά την παρουσίασή τους. Επιπλέον, παρέχεται ηλεκτρονικά βιβλιογραφικό υλικό από ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά καθώς και άλλο υλικό για κλινική χρήση και εκπαιδευτική χρήση.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:
Η Σοφιανοπούλου Κατερίνα είναι Ψυχολόγος, με άδεια άσκησης επαγγέλματος (2062/2011). Έχει λάβει το μεταπτυχιακό της τίτλο από την Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου Αθηνών και έχει εκπαιδευτεί στη Γνωσιακή –Συμπεριφοριστική (ΓΣ) Θεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Η επιστημονική της δραστηριότητα περιλαμβάνει συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, ανακοινώσεις σε πανελλήνια και ευρωπαϊκά συνέδρια και συγγραφή άρθρων με θέματα που αφορούν τη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Θεραπεία παιδιών και εφήβων. Έχει συνεργασθεί με φορείς όπως η Παιδοψυχιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων Αγ. Σοφία και το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Περιστερίου. Από το 2013 εργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης στο «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη» στην υλοποίηση Προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα τελευταία χρόνια συνεργάζεται με ιδιωτικά κέντρα και επαγγελματίες προσφέροντας Γ-Σ Θεραπεία σε παιδιά και εφήβους, αξιολόγηση και αποκατάσταση Ειδικών Μαθησιακών Δυσκολιών και συμβουλευτική γονέων. Η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι: katerina@sofianopoulou.com
Η Συντήλα Ιωάννα είναι Ψυχολόγος, με άδεια άσκησης επαγγέλματος (8143/2009), κάτοχος του Πτυχίου Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου και του Μεταπτυχιακού Διπλώματος Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία και Πνευματική Υγεία του Πανεπιστημίου του Sussex (UK). Έχει εκπαιδευτεί στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία παιδιών, εφήβων κι ενηλίκων. Είναι πιστοποιημένη εφαρμογέας του προγράμματος «Good Enough Parenting», από τους John & Karen Louis, που βασίζεται στη Θεραπεία Σχημάτων κι εκπαιδευόμενη Θεραπεύτρια Σχημάτων στην Ελληνική Εταιρία Θεραπείας Σχημάτων. Εργάζεται ως εξωτερικός συνεργάτης σε ιδιωτικό γραφείο ψυχολόγου και στο Τμήμα Θεραπείας Παιδιών κι Εφήβων του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς κι επίσης διατηρεί ιδιωτικό γραφείο.
Η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι: jsintila@hotmail.com