Το παιχνίδι ως εργαλείο στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία: κάνοντας πιο ελκυστική τη θεραπεία για παιδιά κι εφήβους
Εισηγήτριες:
Σοφιανοπούλου Κατερίνα, Ψυχολόγος, MSc Προαγωγής Υγείας
Συντήλα Ιωάννα, Ψυχολόγος, MSc Κλινικής Ψυχολογίας
Διάρκεια: 5 ώρες
Στόχος: Στόχος του Εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με το παιχνίδι ως εργαλείο στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική θεραπεία παιδιών κι εφήβων
Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αναγνωρίσουν τη σημασία και χρησιμότητα του παιχνιδιού στην ψυχοθεραπευτική διαδικασία και πώς να το εισάγουν στα διάφορα στάδια της θεραπείας με το παιδί ή τον έφηβο, επιλέγοντας αναπτυξιακά κατάλληλα για κάθε ηλικία παιχνίδια και τεχνικές παιχνιδιού.
Συμμετέχουν: Ψυχολόγοι, ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι Παιδοψυχίατροι καθώς και ειδικοί Ψυχικής Υγείας που εργάζονται σε δομές που παρέχουν υποστήριξη ή/και θεραπεία σε παιδιά κι εφήβους.
Περιεχόμενο: Αρχικά θα παρουσιαστεί το θεωρητικό υπόβαθρο της σημασίας και χρήσης του παιχνιδιού στη θεραπεία και στη συνέχεια ο τρόπος ένταξής του σε κάθε στάδιο της θεραπείας (κατά τη δημιουργία κι εγκαθίδρυση μιας καλής θεραπευτικής σχέσης, στο στάδιο της ψυχοεκπαίδευσης, στο στάδιο της γνωσιακής αναδόμησης δυσλειτουργικών πεποιθήσεων, στην εκπαίδευση κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων) και ιδιαίτερα κατά την διαμόρφωση του θεραπευτικού πλάνου. Θα ακολουθήσει το πρακτικό μέρος του σεμιναρίου, το οποίο περιλαμβάνει παρουσίαση περιπτώσεων (case studies), αναπαράσταση τεχνικών γνωσιακής συμπεριφοριστικής παιγνιοθεραπείας (γσπθ), καθώς και βιωματικές ασκήσεις, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν την δυνατότητα να «παίξουν» με τα δικά τους συναισθήματα μέσα από τη χρήση του πηλού.
Μέθοδος: Σύντομες εισηγήσεις, παρουσιάσεις περιπτώσεων και γσπθ τεχνικών, βιωματικές ασκήσεις
Όλες οι εισηγήσεις παρέχονται ηλεκτρονικά στους εκπαιδευόμενους μετά την παρουσίασή τους. Επιπλέον, παρέχεται ηλεκτρονικά βιβλιογραφικό υλικό από ελληνικά και διεθνή επιστημονικά περιοδικά καθώς και άλλο υλικό για κλινική χρήση και εκπαιδευτική χρήση.