Σχολικός εκφοβισμός: Κατανόηση του φαινομένου, μέθοδοι πρόληψης και παρέμβασης

Εισηγήτριες:
Μαστραχά Πολυνείκη, Ψυχολόγος, MSc Σχολική και Εξελικτική Ψυχολογία
Κάκαβου Βασιλική, Ψυχολόγος

Διάρκεια: 5 ώρες

Στόχος: Ο σχολικός εκφοβισμός αποτελεί μείζον κοινωνικό πρόβλημα με σοβαρές επιπτώσεις στα παιδιά που τον υφίστανται. Στόχος του εργαστηρίου είναι η επιμόρφωση των συμμετεχόντων στο φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού και η εξοικείωση τους με μεθόδους πρόληψης και τρόπους παρέμβασης που μπορούν να χρησιμοποιηθούν με τα παιδιά και τους εφήβους (ομαδικά στο πλαίσιο του σχολείου ή ατομικά), καθώς και στη συμβουλευτική με τους γονείς.

Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Με την ολοκλήρωση του εργαστηρίου, αναμένεται οι συμμετέχοντες να έχουν κατανοήσει επαρκώς όλες τις διαστάσεις του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού, να είναι σε θέση να εφαρμόσουν προγράμματα/μεθόδους πρόληψης σε σχολεία, να δουλέψουν με παιδιά και εφήβους που εμπλέκονται σε συμβάντα εκφοβισμού, καθώς και συμβουλευτικά με τους γονείς.

Συμμετέχουν: Ψυχολόγοι, παιδοψυχίατροι, ειδικοί ψυχικής υγείας που παρέχουν υποστήριξη ή/και θεραπεία σε παιδιά και εφήβους, καθώς και συμβουλευτική σε γονείς, φοιτητές μεταπτυχιακών προγραμμάτων ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικοί.

Περιεχόμενο: Αρχικά θα παρουσιαστούν οι διαστάσεις του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού (ποιες συμπεριφορές συνιστούν εκφοβισμό και ποιες όχι, μορφές, ρόλοι, αιτιολογικοί παράγοντες, η επιρροή των προτύπων, πεποιθήσεις για το σχολικό εκφοβισμό, ανίχνευση του φαινομένου). Στη συνέχεια, γίνεται αναλυτική αναφορά σε τρόπους , μεθόδους και προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού. Προτείνονται πρακτικές που μπορούν να εφαρμοστούν στην ομάδα των συνομηλίκων στο πλαίσιο του σχολείου, αλλά και ατομικά στα παιδιά που εμπλέκονται στον εκφοβισμό. Έμφαση δίνεται και σε μια σχετικά νέα μορφή εκφοβισμού, τον ηλεκτρονικό εκφοβισμό, που τα τελευταία χρόνια έχει πάρει μεγάλες προεκτάσεις. Θα ακολουθήσει το πρακτικό μέρος του σεμιναρίου, με βιωματικές ασκήσεις, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν πάνω σε περιπτώσεις σχολικού εκφοβισμού.

Μέθοδος: ΤΤο εργαστήριο θα δομείται σε 2 μέρη: 1) θεωρητική εισήγηση με χρήση power point και διαφόρων βίντεο και 2) πρακτικό μέρος, που θα περιλαμβάνει παρουσίαση περιπτώσεων, εργασία σε μικρές ομάδες , παιχνίδι ρόλων.

Σύντομα βιογραφικά σημειώματα:

Η Πολυνείκη Μαστραχά είναι ψυχολόγος, απόφοιτος του Τμήματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Απέκτησε το Μεταπτυχιακό Τίτλο Ειδίκευσης στην Σχολική και Εξελικτική Ψυχολογία στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης. Έχει ειδικευτεί στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία παιδιών και ενηλίκων στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Έχει εκπαιδευτεί επίσης στην αποκατάσταση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών στην Ε.Ψ.Υ.Π.Ε. Επιπλέον, είναι εκπαιδευμένη σύμβουλος Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού. Έχει συμμετάσχει σε έρευνες και με προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις σε πανελλήνια και ευρωπαϊκά συνέδρια. Πραγματοποιεί ομιλίες σε σχολεία, φροντιστήρια και δήμους πάνω σε θέματα που άπτονται της παιδικής και εφηβικής ηλικίας. Επιπλέον, συμμετέχει ως διοργανώτρια σε ημερίδες ψυχικής υγείας για γονείς, καθώς και ημερίδες ΣΕΠ. Έχει συνεργαστεί με κέντρα παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών, με έργο τη μαθησιακή και ψυχοσυναισθηματική αξιολόγηση, την ψυχοθεραπεία παιδιών και εφήβων και τη συμβουλευτική γονέων. Εργάζεται ως ψυχολόγος σε ιδιωτικό Γυμνάσιο - Λύκειο από το 2010. Επιπλέον, ασκεί ιδιωτικά το επάγγελμα του ψυχολόγου, παρέχοντας υπηρεσίες συμβουλευτικής, ψυχοθεραπείας και επαγγελματικού προσανατολισμού σε ενηλίκους, εφήβους και παιδιά. Η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι : polinamastracha@gmail.com

Η Βασιλική Κάκαβου είναι απόφοιτος ψυχολόγος του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθήνας. Έχει εξειδικευθεί στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία παιδιών και ενηλίκων στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς και στη Θεραπεία Σχημάτων στην Ελληνική Εταιρεία Θεραπείας Σχημάτων. Έχει εκπαιδευθεί επίσης στη διάγνωση και αποκατάσταση μαθησιακών δυσκολιών και δυσλεξίας αλλά και στον συντονισμό ομάδων γονέων. Έχει εργαστεί ως εξωτερικός συνεργάτης παιδοψυχιατρικών κέντρων και παιδικών σταθμών με έργο τη συμβουλευτική γονέων, την ψυχοσυναισθηματική αξιολόγηση παιδιών και τον συντονισμό ψυχοεκπαιδευτικών ομάδων γονέων. Έχει απασχοληθεί σε φορείς τοπικής αυτοδιοίκησης ως ψυχολόγος - υπεύθυνη συντονισμού ευρωπαϊκών προγραμμάτων, ως ψυχολόγος σε προγράμματα υποστήριξης οικογενειών που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες και ως υπεύθυνη συντονισμού ομάδων Γονέων σε παιδικούς σταθμούς. Έχει συμμετάσχει με προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις σε πανελλήνια και ευρωπαϊκά συνέδρια. Ασκεί ιδιωτικά το επάγγελμα. Η κλινική πρακτική της περιλαμβάνει ατομική ψυχοθεραπεία σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες όπως και συμβουλευτική σε γονείς. Η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι: v.kakavou@gmail.com

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα