Θεωρητικό υπόβαθρο του Γνωσιακού – Συμπεριφοριστικού μοντέλου. Γνωσιακή θεωρία: Σύνδεση σκέψης – συναισθήματος – συμπεριφοράς
Εισηγητής: Γιώργος Ευσταθίου
Περιεχόμενο
- Νόμοι μάθησης, Θεμελιώδης συμπεριφορισμός
- Εξαρτημένη μάθηση: γενίκευση, απόσβεση, υποκατάσταση ερεθίσματος
- Συντελεστική μάθηση: θετική και αρνητική ενίσχυση και τιμωρία, φυσικοί και εξαρτημένοι ενισχυτές, θεμελιωτική διαδικασία, μάκρο- μίκρο- επίπεδο, κορεσμός, προγράμματα ενίσχυσης, εξάλειψη – απόσβεση, διακριτικός έλεγχος συμπεριφοράς, διάκριση ερεθισμάτων
- Μάθηση μέσω μίμησης: εκτέλεσης - εμπειριών, χαρακτηριστικά προτύπου
- Θεωρία δύο σταδίων, μάθηση αποφυγής, θεωρία της ετοιμότητας, φαινόμενο αποστροφικής μάθησης
Σημειώσεις
- Καραδήμας, Ε.Χ., & Κοκκότη, Κ. (2014). Η συμπεριφορά και η προσωπικότητα σύμφωνα με τις θεωρίες μάθησης. Στο Γ. Ευσταθίου, Κ. Ευθυμίου, Ν. Χαρίλα, (Επίμ. Έκδ.), Γνωσιακή - συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία διαταραχών προσωπικότητας: θεωρία και ανάλυση κλινικών περιπτώσεων (σσ. 102 – 28). Αθήνα: Εκδόσεις ΙΕΘΣ.
Βιβλιογραφία
- Pryor, K. (2002). Don't Shoot the Dog!: The New Art of Teaching and Training. Interpet.