Το παιχνίδι στην εργασία με τα παιδιά και τους εφήβους
Εισηγήτριες: Κατερίνα Σοφιανοπούλου & Ιωάννα Συντήλα
Περιεχόμενο
- Λόγοι ένταξης του παιχνιδιού στην ΓΣΘ, η σημασία του στην θεραπευτική προσέγγιση με τα παιδιά, ανάλυση των θεραπευτικών ιδιοτήτων του παιχνιδιού
- Συγκερασμός της παιγνιοθεραπείας στα κύρια στάδια της ΓΣΘ: στάδιο προετοιμασίας του παιδιού, στάδιο αξιολόγησης, στάδιο παρέμβασης (ψυχοεκπαίδευση, γνωσιακή αναδόμηση, εκπαίδευση σε κοινωνικές δεξιότητες κι επίλυση προβλημάτων και συστηματική απευαισθητοποίηση) και στάδιο τερματισμού της θεραπείας.
- Υπάρχοντα θεραπευτικά προγράμματα ΓΣΠΘ σε ομαδικό κι ατομικό επίπεδο
- Βιωματική εξοικείωση των συμμετεχόντων με τις τεχνικές που θα παρουσιαστούν, μελέτη περίπτωσης και προτάσεις παρέμβασης
Σημειώσεις:
Παρουσίαση PowerPoint
Γραπτές σημειώσεις της βασικής προτεινόμενης βιβλιογραφίας
Βιβλιογραφία
- Drewes, A. Blending play therapy with cognitive behavioral therapy: Evidence-based and other effective treatments and techniques. NY: Wiley & Sons, 2009.
- Schaefer C. E., Drewes A.A. The therapeutic powers of play: 20 core agents of change. John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey, 2014.
- Kaduson, H.G. & Schaefer C.E. Short-term play therapy for children.2nd ed. The Guilford Press. NY. pp. 22-59 (2006).
- Συντήλα, Ι & Αγγελή Κατερίνα. Το παιχνίδι και ο ρόλος του στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεί. Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική Έρευνα & Θεραπεία, Τομ. 3, τευχ.1, σελ. 31-40, 2017.


