Αντιμετωπίζοντας την Ψυχογενή Ανορεξία σε έφηβους
Εισηγήτρια: Μαδούρου Κατερίνα, Ψυχολόγος - MSc Mental Health Studies
Διάρκεια: 5 ώρες
Στόχος: Στο Εργαστήριο αυτό θα παρουσιαστούν συνοπτικά οι μηχανισμοί ανάπτυξης, διατήρησης και διαιώνισης της Ψυχογενούς Ανορεξίας, οι βασικές αρχές και τα στάδια του εκτεταμένου μοντέλου του Fairburn καθώς και οι βασικές θεραπευτικές τεχνικές. Επίσης, οι συμμετέχοντες θα πάρουν μέρος σε κάποιες βιωματικές ασκήσεις σχετικές με την θεραπευτική πράξη και τυχόν θεραπευτικές δυσκολίες (όπως η αντίσταση) που προκύπτουν κατά την διάρκεια της θεραπείας.
Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Η γνωσιακή συμπεριφορική θεραπεία για την αντιμετώπιση της Ψυχογενούς ανορεξίας βασίζεται στο εκτεταμένο γνωσιακό συμπεριφορικό μοντέλο θεραπείας (CBT-E) του Christopher Fairburn και της ομάδας του (2003) και περιλαμβάνει 4 στάδια θεραπείας. Στόχος του Εργαστηρίου είναι η εξοικείωση των συμμετεχόντων με το Εκτεταμένο Γνωσιακό Συμπεριφορικό μοντέλο θεραπείας (CBT-E) του Christopher Fairburn και της ομάδας του (2003), τις βασικές αρχές και στάδια.
Συμμετέχουν: Ψυχολόγοι, ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι Παιδοψυχίατροι καθώς και ειδικοί Ψυχικής Υγείας που εργάζονται σε δομές που παρέχουν υποστήριξη ή/και θεραπεία σε παιδιά και εφήβους.
Περιεχόμενο: Το Εργαστήριο αποτελείται από: α) ένα θεωρητικό μέρος όπου παρουσιάζονται αναλυτικά το μοντέλο και οι τεχνικές οι οποίες χρησιμοποιούνται και β) ένα βιωματικό μέρος που περιλαμβάνει εξάσκηση των συμμετεχόντων σε βασικές τεχνικές, μέσω βιωματικών ασκήσεων και παρουσιάσεων μελετών περίπτωσης. Θα ακολουθήσει συζήτησης σχετικά με τυχόν δυσκολίες και εμπειρίες που έχουν οι ίδιοι οι συμμετέχοντες.
Μέθοδος: Εισήγηση και βιωματικές ασκήσεις.
Σύντομο βιογραφικό σημείωμα:
Η Κατερίνα Μαδούρου σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο Αθηνών (Πρόγραμμα Ψυχολογίας) και είναι κάτοχος του μεταπτυχιακού διπλώματος «Mental Health Studies» του King’s College London. Έχει ολοκληρώσει την τετραετή εκπαίδευση στην Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (ΙΕΘΣ) και διετή εκπαίδευση στην αντιμετώπιση των Διαταραχών Πρόσληψης Τροφής στην Ελληνική Εταιρεία Έρευνας της Συμπεριφοράς και στο Ιατρείο Διαταραχών Πρόσληψης Τροφής του Αιγινείτιου Νοσοκομείου. Βρίσκεται στην διαδικασία ολοκλήρωσης της βασικής εκπαίδευσης στη Διαλεκτική Συμπεριφορική Θεραπεία (DBT) από το Behavioral Tech – A Linehan Institute Training Company και συνεχίζει την εκπαίδευση της στο Τμήμα Διαλεκτικής Συμπεριφορικής Θεραπείας του Αιγινειτίου Νοσοκομείου. Επίσης έχει ολοκληρώσει την εκπαίδευση της στις Σχολές Γονέων.
Ασκεί το επάγγελμα του Ψυχολόγου από το 2009, αρχικά ως εργαζόμενη στο Τμήμα Πρώιμης Παρέμβασης της Ελληνικής Εταιρίας Προστασίας και Αποκατάστασης Ανάπηρων Παίδων (ΕΛΕΠΑΠ) και αργότερα διατηρώντας ιδιωτικό γραφείο (από το 2013).