Ενισχύοντας την ψυχική μας ανθεκτικότητα χρησιμοποιώντας τεχνικές Mindfulness (Ενσυνειδητότητας)

Εισηγήτρια:
Παπαγεωργίου Αθηνά, Ψυχολόγος, MSc Ψυχική Υγεία Παιδιών και Εφήβων

Διάρκεια: 5 ώρες

Στόχος: Στόχος του Εργαστηρίου είναι οι συμμετέχοντες -εκπαιδευτικοί να εξοικειωθούν με την έννοια της ενσυνειδητότητας (mindfulness) αλλά και της αξιοποίησής στο πλαίσιο της τάξης.

Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Οι συμμετέχοντες - εκπαιδευτικοί θα κατανοήσουν την έννοια της ενσυνειδητότητας και πώς αυτή μπορεί να αποτελέσει μια χρήσιμη παρέμβαση διαχείρισης έντονων, δύσκολων, συναισθημάτων και αρνητικών σκέψεων, τόσο για τους ίδιους, όσο και για τους μαθητές τους. Θα ενισχυθεί η εκμάθηση και η επίγνωση της σχέσης του σώματος με το βίωμα των αρνητικών και δύσκολων συναισθημάτων και μοτίβων των σκέψεων. Καλλιεργώντας την ενσυνειδητότητα ως μια σημαντική δεξιότητα έκφρασης και επίγνωσης, θα ενισχυθεί η πλήρης παρουσία στην τάξη και μαθητές και εκπαιδευτικοί θα έρθουν σε επαφή με τις έννοιες της αποδοχής, της ενσυναίσθησης, της συμπόνιας, της περιέργειας και της σύνδεσης.

Συμμετέχουν: Εκπαιδευτικοί, Σχολικοί Ψυχολόγοι

Περιεχόμενο: Αρχικά θα παρουσιαστεί το θεωρητικό υπόβαθρο της σημασίας της εκπαίδευσης στην αυτορρύθμιση των συναισθημάτων (emotion regulation) και χρήσης της ενσυνειδητότητας (mindfulness) στην τάξη και στη συνέχεια ο τρόπος ένταξής της στο εκπαιδευτικό πλαίσιο και στην καθημερινότητα. Θα ακολουθήσει το πρακτικό μέρος του σεμιναρίου, το οποίο περιλαμβάνει βιωματικές πρακτικές στην ενσυνειδητότητα, τρόπους ένταξης στην διδακτική ημέρα και τρόπους ένταξης και εξάσκησης εκτός της τάξης.

Μέθοδος: Θεωρητικό μέρος – Εισήγηση (ενσυνειδητότητα, συναισθήματα, βασικές τεχνικές ΓΣΘ στην τάξη), βιωματικές πρακτικές ενσυνειδητότητας για την τάξη και τους εκπαιδευτικούς.

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα