Αγχώδεις διαταραχές σε παιδιά και εφήβους
Εισηγήτριες:
Σοφιανοπούλου Αναστασία,Ψυχολόγος, Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας
Σοφιανοπούλου Κατερίνα, Ψυχολόγος, MSc Προαγωγή Υγείας
Διάρκεια: 10 ώρες
Στόχος: Στόχος των δύο σεμιναρίων είναι οι συμμετέχοντες να εξοικειωθούν με την γνωσιακή συμπεριφοριστική θεωρία για τις αγχώδεις διαταραχές (ενδεικτικά: άγχος αποχωρισμού, σχολική φοβία, κοινωνική φοβία, ειδικές φοβίες, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, μετατραυματική διαταραχή άγχους, άγχος υγείας, επιλεκτική βωβότητα), και τις παρεμβάσεις και τεχνικές που χρησιμοποιούνται για τη διαχείρισή τους από τα παιδιά και τους εφήβους.
Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Με την ολοκλήρωση των δύο εργαστηρίων, οι συμμετέχοντες θα είναι σε θέση να αναγνωρίζουν τις αγχώδεις διαταραχές, να κάνουν διατύπωση περίπτωσης και να συστήνουν ένα θεραπευτικό πλάνο για τη διαχείρισή τους. Θα έχουν επίσης εξοικειωθεί με τις βασικές τεχνικές της ΓΣΘ για την παρέμβαση σε παιδιά και εφήβους με διαφορετικές αγχώδεις διαταραχές.
Συμμετέχουν: Ψυχολόγοι, ειδικευμένοι και ειδικευόμενοι Παιδοψυχίατροι καθώς και ειδικοί Ψυχικής Υγείας που εργάζονται σε δομές που παρέχουν υποστήριξη ή/και θεραπεία σε παιδιά και εφήβους.
Περιεχόμενο: Αρχικά θα παρουσιαστεί η κλινική εικόνα των διαφορετικών διαταραχών με έμφαση σε διαταραχές όπως κοινωνική φοβία, γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, σχολική άρνηση κ.α., τα αίτια και η αναπτυξιακή πορεία τους. Στη συνέχεια θα συζητηθούν οι βασικές ΓΣ τεχνικές. Θα ακολουθήσει το πρακτικό μέρος των σεμιναρίων, το οποίο περιλαμβάνει παρουσίαση περιπτώσεων (case studies) και βιωματικές ασκήσεις, όπου οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να δουλέψουν πάνω σε περιπτώσεις παιδιών και να σχεδιάσουν το θεραπευτικό πλάνο.
Μέθοδος: σύντομες εισηγήσεις, παρουσιάσεις περιπτώσεων, παιχνίδι ρόλων, εργασία σε μικρές ομάδες.
Σημείωση: Τα δύο εργαστήρια αποτελούν μία ενότητα και η παρακολούθηση του πρώτου εργαστηρίου είναι προαπαιτούμενη για την παρακολούθηση του δεύτερου.