Ψυχοεκπαίδευση: έννοια της ψυχοεκπαίδευσης και εφαρμογή σε συγκεκριμένα είδη προβλημάτων
Εισηγήτρια: Καραμανή Κατερίνα
Περιεχόμενο:
Έννοια της ψυχοεκπαίδευσης: Ορισμός και σημαντικά σημεία, θεραπευτικοί παράγοντες που συνδέονται με την ψυχοεκπαίδευση, ενεργητική και παθητική ψυχοεκπαίδευση, ψυχοεκπαιδευτικά μοντέλα.
ΓΣ θεραπεία και ψυχοεκπαίδευση: Ο ρόλος της ψυχοεκπαίδευσης στην ΓΣΘ, εκπαίδευση στο μοντέλο, εκπαίδευση στην εκάστοτε διαταραχή.
Εφαρμογή σε προβλήματα: Αγχώδης διαταραχές, διατροφικά προβλήματα, ψυχοεκπαίδευση σε οικογένειες ατόμων με ψύχωση ή διπολική διαταραχή, χρήση ουσιών- ψυχοεκπαίδευση χρηστών και οικογένειας, αναπτυξιακές διαταραχές-ψυχοεκπαίδευση σε εφήβους και οικογένειες, διάσπαση προσοχής και μαθησιακές δυσκολίες σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες, ομάδες γονέων, υγεία και χρόνια νόσος, διαβήτης.
Σημειώσεις:
- Εισαγωγή στη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία
- Εκπαίδευση στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική θεραπεία
Βιβλιογραφία:
- Beck, J. S. (2016). Εισαγωγή στη γνωστική συμπεριφορική θεραπεία (αναθεωρημένη έκδοση). (Γ. Σίμος Επιμ., Μ. Σίμου και συνεργάτες Μτφ). Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη.
- Μάκρα, Σ.Γ. και Ευθυμίου, Κ. (2014). Εκπαίδευση στη Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική θεραπεία. Στο Κ. Ευθυμίου και Μ.Σ. Κουλουβάρη, Τεχνικές της Γνωσιακής Συμπεριφορικής Θεραπείας (Τόμος Α’) (σσ. 312-328). Αθήνα. Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς.
- Kumar, V., Ojha, R., Parasar, A., Maurya A., Sharma A., Patel A. K., Agrawal, A. (2015). A review on psychoeducation in psychiatric disorder. International Journal of Social Sciences 3(4), 526-534.