Λήψη απόφασης – Επίλυση προβλήματος – Διαχείριση κρίσεων

Εισηγήτρια: Κονταξή Εύη

Περιεχόμενο:

Λήψη αποφάσεων: ορισμός και σκοποί. Εκπαίδευση στην Επίλυση Προβλημάτων: ορισμός, μοντέλο D’Zurilla & Goldfried (1971), εφαρμογές και σκοποί, τα 6 στάδια της επίλυσης προβλημάτων, οφέλη και βήματα των σταδίων επίλυσης προβλημάτων, παράδειγμα εφαρμογής των σταδίων.

Διαχείριση Κρίσεων: σύγκριση με την επίλυση προβλημάτων, ορισμός της διαχείρισης κρίσεων, χαρακτηριστικά των κρίσεων και συνήθεις αντιδράσεις στις ψυχολογικές κρίσεις, στόχοι της διαχείρισης κρίσεων, παροχή βοήθειας σε 4 επίπεδα, διαχείριση κρίσεων μέσω της εκπαίδευσης στην επίλυση προβλημάτων.

Βιβλιογραφία:

  1. Ευσταθίου, Γ. (2003). Μέθοδοι και τεχνικές στη γνωσιακή - συμπεριφοριστική θεραπεία ενηλίκων, υποκεφάλαιο ‘Η επίλυση προβλημάτων’ (σελ.12-13). Στο Α.Καλαντζή Αζίζι (Επιμ. Έκδ.), Γνωσιακές - συμπεριφοριστικές προσεγγίσεις στην ψυχοθεραπεία (Διδακτικές σημειώσεις). Αθήνα: Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
  2. Καραδήµας, Ε. Χ. (2001). Φυλλάδιο Γ’. Τεχνικές Επίλυσης Προβλημάτων. Στο Ε.Χ. Καραδήμας, Τεχνικές διαχείρισης του στρες. Οδηγός οµαδικού προγράμματος παρέµβασης µε γνωσιακή-συµπεριφοριστική κατεύθυνση. Αθήνα: Συµβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών, Πανεπιστήµιο Αθηνών.
  3. Parry, G. (1993). Ψυχολογικές κρίσεις και η αντιμετώπισή τους. Κεφάλαιο 5. Παίρνοντας και δίνοντας βοήθεια (Ν. Ε. Δέγλερης, Επιμ. Έκδ., Ν. Ρώντα Μτφ.) (σελ.118-161). Αθήνα: Ελληνικά Γράμματα. (Τίτλος πρωτοτύπου: Coping with crises: Problems in practice. Έτος πρωτότυπης έκδοσης: 1990).
  4. Meijers J. J. (2010). Problem solving and crisis intervention. In Frank M. Dattalio & Arthur Freeman, Cognitive Behavioral Strategies in Crisis Intervention (3rd ed., pp.456-475). New York, London: The Guilford Press.

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα