Δεικδικητικότητα
Εισηγήτρια: Κονταξή Εύη
Περιεχόμενο:
Εκπαίδευση στην Διεκδικητική Συμπεριφορά: Ορισμός. Πεδία εφαρμογής. Βήματα εφαρμογής της διεκδικητικότητας. Προϋποθέσεις αποτελεσματικής εφαρμογής της. Στόχοι της εκπαίδευσης στην διεκδικητική συμπεριφορά. Τύποι αποτελεσματικότητας της διεκδικητικότητας και οδηγίες για την αποτελεσματικότητα σε κάθε τύπο. Παράγοντες ορισμού της έντασης της διεκδικητικότητας. Αντιμετωπίζοντας δύσκολες καταστάσεις στις διαπροσωπικές σχέσεις. Παράγοντες μείωσης της διαπροσωπικής αποτελεσματικότητας και επίλυση προβλημάτων.
Βιβλιογραφία:
- Καλπάκογλου, Θ. (1996). Εκπαίδευση στη διεκδικητική συμπεριφορά. Στο βιβλίο Θέματα γνωσιακής και συμπεριφοριστικής θεραπείας, Τόμος Γ’, Επιμ. Γιάννης Μπουλουγούρης, σελ. 28-68. Ελληνικά Γράμματα.
- Καραδήµας, Ε. Χ. (2001). Τεχνικές διαχείρισης του στρες. Οδηγός οµαδικού προγράµµατος παρέµβασης µε γνωσιακή-συµπεριφοριστική κατεύθυνση. Αθήνα: Συµβουλευτικό Κέντρο Φοιτητών, Πανεπιστήµιο Αθηνών.
- Alberti., R., & Emmons, M. (2002). Δικαίωμά Σας! Ένας οδηγός για περισσότερο ισότιμες σχέσεις (Γ. Σίμος Επιμ. Έκδ., Ν. Νικολαΐδης Μτφ.). Αθήνα: Εκδόσεις Πατάκη. (Τίτλος πρωτοτύπου: Your perfect right: a guide to assertive living. Έτος πρωτότυπης έκδοσης: 1993).
- Linehan, M. (2015). DBT skills training manual (Second edition.), σελίδες: 117-135 και 165-179. New York: The Guilford Press.