To κυνήγι του θησαυρού: το πρώτο ηλεκτρονικό παιχνίδι για χρήση στη γνωσιακή-συμπεριφοριστική θεραπεία παιδιών

Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016, 10:00-15:00.
Κόστος συμμετοχής: 50 ευρώ.

Εισηγητές:
Α. Καλαντζή-Αζίζι , Ομότιμη Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας ΕΚΠΑ, Επιστημονική Υπεύθυνη ΙΕΘΣ
Α. Σοφιανοπούλου , Ψυχολόγος, MSc Κλινικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ, Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Κ. Σοφιανοπούλου, Ψυχολόγος, MSc Έλεγχος του στρες και προαγωγή της Υγείας, Ιατρική Σχολή ΕΚΠΑ

Στόχος: Στόχος του Εργαστηρίου είναι η παρουσίαση ενός πρωτοπόρου για τα ελληνικά δεδομένα ηλεκτρονικού θεραπευτικού παιχνιδιού γνωσιακής-συμπεριφοριστικής κατεύθυνσης «Το κυνήγι του θησαυρού» (“Treasure Hunt”), το οποίο δημιουργήθηκε στο Πανεπιστήμιο της Ζυρίχης (“Department of Child and Adolescent Psychiatry”) και μεταφράστηκε και προσαρμόστηκε στα ελληνικά από το Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Το παιχνίδι έχει ήδη προσαρμοστεί και χρησιμοποιείται, εκτός από τη Γερμανική πρωτότυπη έκδοση, στα Αγγλικά και τα Ολλανδικά. Απευθύνεται σε έμπειρους ψυχοθεραπευτές που δουλεύουν με παιδιά και εφήβους.

Το Εργαστήριο αποτελείται από δύο μέρη: στο πρώτο μέρος θα γίνει παρουσίαση των ερευνητικών δεδομένων που υπάρχουν στη βιβλιογραφία σχετικά με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τη χρήση τους στη ψυχοθεραπεία. Συγκεκριμένα, θα συζητηθούν τα οφέλη των ηλεκτρονικών παιχνιδιών στη Γνωσιακή- συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία, καθώς και στη θεραπεία συγκεκριμένων ψυχικών και αναπτυξιακών διαταραχών παιδιών και εφήβων. Στη συνέχεια, θα αναφερθούν κριτικές και πιθανές αρνητικές επιδράσεις κατά τη χρήση των ηλεκτρονικών παιχνιδιών. Στο δεύτερο μέρος θα παρουσιαστούν κατ’ αρχήν τα ερευνητικά δεδομένα από την προσαρμογή του ηλεκτρονικού παιχνιδιού στην Ελλάδα και στη συνέχεια αναλυτικά η δομή του παιχνιδιού, ο τρόπος ένταξής του στη θεραπεία με τα παιδιά, αλλά και οι τρόποι αποτελεσματικότερης χρήσης. Παράλληλα θα γίνουν βιωματικές ασκήσεις με στόχο την εξοικείωση των συμμετεχόντων με το παιχνίδι. Τέλος, θα υπάρξει χρόνος για συζήτηση των προβληματισμών σχετικά με την εφαρμογή του παιχνιδιού στη θεραπεία των παιδιών.

Επιδιωκόμενο αποτέλεσμα: Οι συμμετέχοντες θα εξοικειωθούν με τη βασική δομή και τις ενότητες του παιχνιδιού, καθώς και με τον τρόπο ένταξής του στη θεραπεία των παιδιών.

Συμμετέχουν: Στο σεμινάριο μπορούν να συμμετέχουν ψυχολόγοι, (ειδικευόμενοι) παιδοψυχίατροι και σπουδαστές της ΕΓΣΣ, οι οποίοι έχουν εμπειρία στη θεραπεία παιδιών και εφήβων.

Περιεχόμενο: Οι ενότητες που θα καλυφθούν στο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Εισαγωγικές πληροφορίες σχετικά με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τη χρήση τους στη θεραπεία με παιδιά και εφήβους.
  • Οφέλη της χρήσης των θεραπευτικών ηλεκτρονικών παιχνιδιών, αλλά και σημεία κριτικής.
  • Παρουσίαση και εξοικείωση με τις ενότητες του θεραπευτικού παιχνιδιού.
  • Τρόποι ένταξης και αξιοποίησης του ηλεκτρονικού παιχνιδιού στη θεραπεία των παιδιών.

Μέθοδος: Σύντομες εισηγήσεις, βιωματικές ασκήσεις, παιχνίδι ρόλων, ασκήσεις σε μικρές ομάδες.

Σύντομο βιογραφικό:
Η Αναστασία Καλαντζή-Αζίζι είναι Ομότιμη Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τ. Διευθύντρια του Εργαστηρίου Ψυχολογικής Συμβουλευτικής του Πανεπιστημίου Αθηνών, τ. Διευθύντρια του Μεταπτυχιακού προγράμματος ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία του Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονική Υπεύθυνη του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς και του Κύκλου Ευαισθητοποίησης στην Γνωσιακή - Συμπεριφοριστική Θεραπεία. Σπούδασε Ψυχολογία στο Πανεπιστήμιο της Βιέννης και το 1972 ολοκλήρωσε τη διατριβή της στο ίδιο Πανεπιστήμιο με θέμα "Το πρόβλημα του παιδιού στο Νοσοκομείο". Ειδικεύθηκε στη Γνωσιακή - Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία στην Ψυχιατρική Κλινική του Πανεπιστημίου της Βιέννης ως κρατική υπότροφος και διατέλεσε για πέντε χρόνια Ψυχολόγος πλήρους απασχόλησης στην Ψυχολογική Υπηρεσία του Δήμου (και ομοσπονδιακού κρατιδίου) της Βιέννης. Επέστρεψε στην Ελλάδα το 1977 και εργάστηκε ιδιωτικά. Το 1981 διορίστηκε Επιμελήτρια του Εργαστηρίου Πειραματικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών και το 1997 εκλέχθηκε Καθηγήτρια Κλινικής Ψυχολογίας. Διετέλεσε Πρόεδρος και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Έρευνας της Συμπεριφοράς, μέλος του ΔΣ του ΚΕΘΕΑ, Αντιπρόεδρος της Εταιρείας Ψυχικής Υγείας Παιδιών και Εφήβων, όπως και άλλων επιστημονικών Εταιρειών. Επίσης, είναι Διδάσκουσα - Θεραπεύτρια και Επόπτρια της Αυστριακής Εταιρείας Θεραπείας της Συμπεριφοράς (ÖGVT) και Ιδρυτικό Μέλος και Εθνικός Αντιπρόσωπος της Ελλάδας στη FEDORA-Psyche έως το 2002. Σχετικά με Δημοσιεύσεις και άλλα στοιχεία του βιογραφικού βλ. Ιστοσελίδα Τομέα Ψυχολογίας Πανεπιστημίου Αθηνών:http://imm.demokritos.gr/UOA-PSYCH/. H ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι: kalantzi@psych.uoa.gr .

H Αναστασία Σοφιανοπούλου είναι απόφοιτος του Προγράμματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία του ιδίου Τμήματος. Από τον Ιούλιο 2012 είναι Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εκπαιδεύτηκε στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς στη γνωσιακή συμπεριφοριστική ψυχοθεραπεία. Μετεκπαιδεύτηκε επί έξι μήνες στο «Κέντρο Εκπαίδευσης και Έρευνας» ("Lehr- und Forschungspraxis") του Πανεπιστημίου της Βιέννης. Έχει διδάξει σε φροντιστηριακά μαθήματα και σεμινάρια του Προγράμματος Ψυχολογίας, και έχει συμμετάσχει με προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις σε πανελλήνια και πανευρωπαϊκά Συνέδρια. Έχει συνεργαστεί στην προσαρμογή στα ελληνικά διάφορων θεραπευτικών εγχειριδίων στο χώρο της γνωσιακής-συμπεριφοριστικής θεραπείας, καθώς και στη συγγραφή άρθρων και επιστημονικών κεφαλαίων σε ελληνικά και ξενόγλωσσα βιβλία. Από το 2008 συνεργάζεται με το Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς σε εκπαιδευτικά και ερευνητικά θέματα και είναι μέλος της επιστημονικής ομάδας τυο Τμήματος Θεραπειών Παιδιών και Εφήβων (ΤμηθεΠΕ). Διδάσκει σε προπτυχιακά μαθήματα του Προγράμματος Ψυχολογίας και σε Προγράμματα Μεταπτυχιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Παράλληλα εργάζεται ιδιωτικά. Η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι: ansofian@psych.uoa.gr.

H Κατερίνα Σοφιανοπούλου είναι απόφοιτος του Προγράμματος Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών, και του Μεταπτυχιακού Προγράμματος «Έλεγχος του Στρες και Προαγωγή της Υγείας» της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών. Εκπαιδεύτηκε στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Η επιστημονική της δραστηριότητα περιλαμβάνει συμμετοχή σε ερευνητικά προγράμματα, προφορικές και αναρτημένες ανακοινώσεις σε συνέδρια και συγγραφή άρθρων και επιστημονικών κεφαλαίων με θέματα που αφορούν την Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Θεραπεία παιδιών και εφήβων. Έχει συνεργασθεί με Φορείς όπως η Παιδοψυχιατρική Κλινική του Νοσοκομείου Παίδων «Αγία Σοφία» και το Κέντρο Ψυχικής Υγείας Περιστερίου. Από το 2013 συνεργάζεται με το «Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη» στην υλοποίηση Προγραμμάτων Ψυχικής Υγείας στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, ενώ από το 2014 συνεργάζεται με ιδιωτικά κέντρα και επαγγελματίες προσφέροντας Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία σε παιδιά και εφήβους, διάγνωση και αποκατάσταση ειδικών μαθησιακών δυσκολιών και συμβουλευτική γονέων καθώς και CBD (Γνωσιακό-Συμπεριφορικό Δράμα) για παιδιά με αυτισμό. Επίσης, συντονίζει ομαδικά προγράμματα με γενική και ειδική θεματολογία (όπως προγράμματα διαχείρισης του στρες) που απευθύνονται σε παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Η ηλεκτρονική της διεύθυνση είναι: katerinasof@gmail.com

Επικοινωνία - Δηλώσεις συμμετοχής (έως την Τρίτη 22 Νοεμβρίου 2016)
τηλ. 210 3840803 (Δευτέρα έως Παρασκευή, 15.00 - 21.00)
e-mail: info@cbt.edu.gr

Κοινοποιήστε αυτή τη σελίδα